پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

نکاتی در مورد شروع نوازندگی

هر انسانی که قدرت شنوایی داشته باشد بدون شک در طول زندگی خود بارها موسیقی شنیده است. سلیقه انسانها بسته به محل زندگی و سن و حوادث روزمره بسیار متفاوت است، ولی همگی در یک پرسش مشترک هستند: راز تاثیر گذاری موسیقی بر تفکر و احساسات انسان چیست؟

میلیون ها نفر در دنیا تصمیم می گیرند با یادگیری علم موسیقی به پاسخ این سوال دست یابند.  رایج ترین راه تحصیل موسیقی نواختن ساز است. اما چه سازی انتخاب کنیم که با توجه به وقت و هزینه نتیجه بهتری بگیریم؟



 
 ساز را حتما با دقت زیاد انتخاب کنید: توانایی جسمانی برای نواختن، داشتن محل مناسب برای تمرین و نگه داری ساز از نظر آب و هوا(که تاثیر زیادی بر روی صدای سازهایی مثل تنبک و کوک سازهای دیگردارد) به حداقل رساندن صداهای اضافی در محل تمرین، اگر برای به صدا درآوردن
 سازتان محدودیت دارید سراغ سازهای پرصدا یا سازهایی که نمی توان صدای آن را کنترل کرد نروید. زیرا هم تمرین پرهیجان و درست نخواهید داشت و هم برای دیگران مزاحمت ایجاد می کنید.  با شنیدن یک یا دو آهنگ با سازی خاص سراغ یادگیری آن نروید. اولا بسیاری از قطعات موسیقی با تمام سازها قابل اجراست، ثانیا با انتخاب آن ساز بعد از اجرایی نصفه نیمه از قطعات موردنظر حس تان زود ارضا شده و پیشرفتی حاصل نمی شود. توانایی خرید ساز و هزینه های نگهداری و... موارد بعدی هستند که باید هنگام انتخاب سازدقت کنید. 
هیچ وقت مدت زمان برای رسیدن به سطحی خاص برای خود مشخص نکنید! مثلا در مدت چند ماه می توانم 10 آهنگ بزنم؟! طبق روش کتاب ها و استاد مجرب خود به مرور و با توجه به زمانی که برای یادگیری موسیقی اختصاص دادید جلو بروید. بدون شک نتیجه ای بهتر از آنچه فکر می کنید خواهید گرفت!  در آخر مهم ترین نکته را یاد آور می شوم که همراه با نوازندگی ساز مورد علاقه تان گوش کردن موسیقی در همه سبک ها و دوره ها را فراموش نکنید!
روی هنرمندان و سبک های خاص تعصبی نداشته باشید و گوش کردن به موسیقی را مانند شنا کردن در دریا تصور کنید، نه نشستن روی ساحل!  اگر بعد از نوازندگی قصد آهنگسازی دارید به جز یادگیری علم آهنگسازی و سازبندی و... خلق و گسترش سوژه و ایده پردازی در آهنگ و نوآوری و... تنها با تسلط به سبک های مختلف موسیقی میسر می شود.  با گوش کردن زیاد به موسیقی می توان تمامی احساسات و اهداف آهنگساز که در زیر ظاهر موسیقی پنهان است را به دیگران منتقل کرد. زیرا منشا تمام موسیقی ها یکی است. این هنر انسان ها در ساخت آثار متنوع و بعد هنر انتقال حس به دیگران است که موسیقی را از اصوات معمولی جدا می کند!
منبع : آرنا-صفحه خبری گروه آرتیمان

نظرات 5 + ارسال نظر
ali شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:53 ق.ظ http://wikinote.blogsky.com/

خیلی جالب بود ولی به نظر من مردم قم فقط با یه ساز حال می کنن که رایگان هم هست
دست و سینه
البته این ساز معروف تو هیئت ها فقط نواخته می شه
خیلی مونده تا بعضی ها بفهمن هنر چیه؟
(البته این در مورد اکثریت بود همیشه نعدادی هم هستن که مخالف جریان جامعه در حرکتند )
من با سینه زنی مشکل ندارم
با اون فرد سینه زنی مشکل دارم که بدون اینکه چیزی از هنر سرش بشه میاد حکم صادر می کنه و می گه این حرامه و اون حلال
ممنون به خاطر این تریبون

نه بابا اینطوریام نیست اونموقع که من کلاس می رفتم خیلی ها بودن که همه جور سازی کار می کردن.تو همین قم چندین آموزشگاه موسیقی داریم.خیلی سرم شلوغه وگرنه دوست داشتم ادامه بدم.
الان بیشتر نت و آکورد گوش می کنم و آثار دوستان رو که برام می فرستن گوش می کنم.
گیتار خودم که روشو خاک گرفته اما به زودی می خوام ادامه بدم.

Mehran شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 ب.ظ http://www.mashinsavar.ir

سلام شما هم لینک شدین . ممنون

ali شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:32 ب.ظ http://wikinote.blogsky.com/

انشاءالله موفق باشی
شایدم یه روز تو یه کنسرت کنار گوگوش نشستی و گیتار زدی ولی خب می دونی که من قوه ی تخیلم زیادی قویه


باند کنسرت گوگوش از بهترین ها هستن منو راه نمی دن.
اما جدا از شوخی خوانندگی رو هم خیلی دوس دارم و به نوازندگی ترجیح می دم.

ali شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:53 ب.ظ http://wikinote.blogsky.com/

خوبه پس تو سری بعدی آکادمی می بینمت
فعلا

modest man یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:29 ب.ظ http://loveandfaith.blogsky.com/

روی هنرمندان و سبک های خاص تعصبی نداشته باشید و گوش کردن به موسیقی را مانند شنا کردن در دریا تصور کنید،
سعیدی نظرت نسبت به جمله ای که خودت گذاشتی چیه؟
شوخی بودش ولش

من هیچ تعصبی ندارم و کارای خواننده های مختلف رو گوش می کنم.حتی اطلاعاتم از طرفداراشونم بیشتره.دوستام اخبار هنرمند مورد علاقشون رو از من می گیرن.
اما وقتی کسی م.سیقی کار کنه و حتی اگه تا حدودی دنبال کنه ناخداگاه یه خواننده رو بیشتر می پسنده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد