پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

بحث آزاد

دوستی یا ازدواج؟

بحث آزاده خواهشاً نظر خودتون رو بگید که آیا با ماهیت دوستی و یا دوستی های قبل از ازدواج موافقید یا خیر ؟

بی زحمت بیان علت هم بکنیدا!

ضمنن از توهین به جنس مخالف یا از جور حرفا که ممکنه موجب ناراحتی برخی افراد خاص میشه جدن خودداری کنید(فقط توهین مد نظرم هست نظر دادن مشکلی نداره عزیزان)

نظرات 41 + ارسال نظر
I'm UNKNOWN دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:02 ب.ظ

نظر من :
جمش کن بابا . این قرطی بازیا چیه ؟!
دوستی ...
یعنی من بگم اینقدر بدم میاد از این دختر پسرایی که با هم دوست شدن ، هی الکی قربون صدقه هم میرن .
یکی نیس بگه خب مسخره ها ، ازدواج و شناخت قبل اون رو الکی بهانه نکنید . دوست دارید هر وقت که خواستید با دختر پسرای دیگه هم بگردید ؛ دیگه چرا الکی ماس مالیش میکنید ؟!!
به نظر بنده این افرادی که شناخت قبل ازدواج را بهانه برای دوستی می کنند ، به دنبال این هستند تا فقط با جنس مخالف ارتباط صمیمی داشته باشند و معمولا هدفشان ازدواج نیست . همانطور که آمار ها نشان داده و در اطراف خود به راحتی می توانیم مشاهده کنیم ، بسیاری از این ازدواج ها ناپایدار و منجر به طلاق هستند ... ( چقدر ادبی )
بگذریم از اینکه این دوره هیچ تاثیری شناختی ای نداره . یعنی هیچ شناختی حاصل نمی شه ...
و این بود نظر من ...

به قولی امین
شما خفه
شوخی بود
ولی خب اکثر اینا منجر به ازدواج نمیشه که بخاد منجر به تلاق بشه عزیز من

morteza دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:33 ب.ظ

با دوستی مخالفم اصلا این کلمه رو نباید به کار برد.به نظر من دختر و پسر میتونن زیر نظر افراد خانواده (حداقل یکی از اعضای خانواده ) در رابطه باشن تا بتونن به شناخت کامل از هم برسن این زیر نظر بودن هم جلوی بعضی مشکلات رو میگیره.مدت زمان این رابطه هم نباید زیاد طولانی باشه

خدا خیرت بده مرتضی جان راه کارم دادی
ولی به نظرت خانواده ها با چنین رفتاری موافق هستن یا نه

[ بدون نام ] دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:46 ب.ظ

آقای نجفی همه دوستی ها برای سرگرمیه کی با دوست دخترش ازدواج میکونه که ما بگیم اره یا نه

درسته اکثرن این کار رو نمیکنن پسرا
اما
دخترا دیدگاهوشون نسبت به قضیه دوستی با پسرا فرق داره
و دیدگاه اکثرشون عاطفی هستش به این قضیه تا سرگرمی
البته به استثنا اون دسته که کارت شارِژ میخانا

ali دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:24 ب.ظ http://wikinote.blogsky.com/

کلا چیزی به نام قاعده ی مالکیت وجود نداره به نظرم
این که تو فکر کنی با ازدواج یک دختر رو تصاحب کردی و اون حق نداره با کس دیگری رابطه داشته باشه یک نوع زورگویی و استبداد هست
با این نظر فرقی بین دوستی و ازدواج نخواهد بود
در واقع به نظر من اینکه بخواهیم با دوستی یا ازدواج فرد دیگری رو به عنوان ملک شخصی خودمون در نظر بگیریم اشتباهی ست در حد لاگیا

اما دوستان توجه کنید این حرف های عجیب بالا را وقتی قبول دارم که یک رئالیسمِ لائیک باشم
اما حالا که مسلمانم و یک رمانتیسیسم پس آن طوری عمل می کنم که احساسم به من می گوید
هرچند هنوز هم معتقدم فرقی بین دوستی و ازدواج نیست ولی قاعده ی مالیکت رو قبول دارم
پس از دیدِ من فرق ازدواج با دوستی اینه که در ازدواج اگر فرد مقابل با کس دیگری هم باشه میشه بهش گفت خیانت ولی در دوستی این طور نیست
در ضمن نمی تونم به طور قطع بگم کدوم بهتره
کاری به آخرت ندارم ولی آدم هایی که در طول عمر با دوست دختر هاشون زندگی کردن رو دیدم و دیدم که چقدر بهتر از مزدوج ها دارن زندگی می کنن

علی جان یه ذره لائیک باش فعلن یه دعوا را بندازیم تا بعد
علی جان منطق همیشه در مورد کل افراد نظر میده نه عده ای خاص
شاید عده ای از اونها زندگی خوبی داشته باشن اما.........
بعدشم اسلام مالکیت رو دو طرفه مطرح میکنه که متاسفانه ما ها فقط از دیدگاه یک طرفه به اون نگاه میکنیم که با عرض تاسف در مردها شایع تره

[ بدون نام ] دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:32 ب.ظ

یک سوال:
چرابعضی ازافراد(دختریاپسر)درجمع خودشون ابرازانزجارازجنس مخالف رومیکنن ولی وقتی باطرف مواجه میشن رفتاری کاملا متفاوت ازآنچه بیان کردن بروز میدن؟(کدومش واقعیه؟)

البته من حدس میزنم بیشتر منظورتون نسبت به پسرها باشه
خب از لحاظ روانشناسی جواب میدم البته با رخصت از دوستان
این افراد شخصیت متزلزلی دارن و به قول معروف دجار شخصیت دوگانه ای هستن که به علت برخی از تابوهایی که برای خودشون ساختن از اینکه شخصیت واقعی خودشون رو نشون بدن ترس دارن
اکثر افرادی که دچار این رفتار هستن معمولن نمیتونن رفتار مناسبی رو در جمع نشون بدن
پس بیشتر میشه به رفتار فردیش اعتماد کرد و ضمنن اعلام انزجار هاشون هم با کلماتی مثل اما همراه هستش
به طور مثال وقتی این جمله رو میگن که آره همه پسرا مزخرفن
وقتی شما ازشون این سوال رو بپرسی که همشون اینطور هستن معمولن جواب رو با کمی مکث میدن و در جوابشون از استثنات سخن میگن که آره به زور یه چندتایشون بدرد میخورن یا بعضی هاشون هم در پاسخ به این رابطه سکوت میکنن
پس در اکثر افراد به رفتارهای فردیشون اهمیت بدین تا جمعی
البته اینو بگم بچه ها شاد بشن این معضلی هستش که بیشتر در جوامعی مثل ایران به چشم میخوره (پس روابط ایران هم بدرد نمیخوره) چون میزان تابوهایی که در ایران وجود داره بیشتر هستش
خصوصن مردهای که ایرانی که در تحقیقات روانشناسی نشون داده شده که جمع زیادیشون در بروز احساسات واقعی خود حتی در بعد از ازدواج هم مشکل دارن چه برسه به قبلش
میبخشید که سرتون رو درد آوردم
خداییش چقد چرتو پرت گفتم

[ بدون نام ] دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

ولی من منظورم بیشتربه پسرا نبودواین رفتار رو بیشتربین دخترادیده بودم!

دست شما درد نکنه
ولی تو دو طرف شایع هستش حالا شاید شما تو جمع پسرا نیستی زیاد نمیبینید ولی زیاده غصه نخورید تو پسرا هم شایع هستش
اتفاقن اگر از نوع نمود واکنشی بخواهیم بررسی کنیم رفتارهای پسرها بیشتر واکنش گرایانه هستش و دخترا بیشتر سکوت

محرابی دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:40 ب.ظ

با دوستی هایی که این روزا باب شده که کاملا مخالفم
ولی خب ازدواج کاملا سنتی رو هم اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام. اخه ازدواج یه اتفاق خیلی مهم تو زندگی هر ادمیه پس نمیشه به این راحتیام قبولش کرد.
حرفای استاد خرمی رو قبول دارم که میگفت قبل ازدواج با اطلاع خانواده ها باید دختر و پسر تا هر زمانی که خوب همدیگرو بشناسن با هم در ارتباط باشن. البته به شرطی که دریچه ی قلبشون رو کامل ببندن و احساساتو کنار بذارن تا چشمشونو رو حقایق نبندن

دو تا جواب رو میخام ازتون
1-خانواده های ایرانی برخوردشون به این قضیه چیه به خصوص خانواده های به اصطلاح مذهبی
2-خود دختر و پسر که آیا میتونن بر احساساتشون غلبه کنن یا نه؟

REZAOMIDI4444 سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ق.ظ

یکی این سید و با اون صادقو از بالا منبر بکشه پایین
خدا نکنه این دو تا رو جو بگیره .....
بابا چه خبره ؟؟!!؟؟
کی حال داره این همه رو بخونه !!!!!؟؟!!!!!

ببند میتونی نخونی

REZAOMIDI4444 سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:15 ق.ظ

دوستی دو جنس مخالف به نظر من هیچ ایرادی نداره خیلی هم سخت نگیرید ....
.
.
ذهنتونو درست کنید 99% مشکلات حله

سطح بندی کن و منظورت رو واضح بگو

Rohani سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:47 ق.ظ

به نظرم اشنایی قبل ازدواج خوبه به شرطی که اولا خواستگاری صورت گرفته باشه تا بدونی الکی وقتتو صرف فک کردن به کسی نمیکنی وبه قولی موضوع جدیه اینطوری باعث میشه عاقلانه تر وجدی تر تصمیم گرفته بشه و
دوما:این رابطه زیر نطر خانواده ها باشه
سوما:سعی کنید تو این رابطه ابراز علاقه رو بذارن کنار ومثل دوتا ادم با هم حرف بزنن واز عقاید وخلق وخو و... برای هم بگن این باعث میشه تا وابستگی پیش نیاد واگه به این نتیجه رسیدن که به درد هم نمیخورن احساسشون مانعشون نشه یا اینکه اگه به تفاهم رسیدن بدونن بیشتر زیر نظر عقل بوده تا احساس
والبته ناگفته نماند که وجود کمی علاقه قبل همه ی این حرفا لازمه

دقیقن نظرتون مثل خانم محرابی میمونه
نکنه تقلب کردید

سعیدی سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ب.ظ

من با خانم محرابی موافقم به نظر من قبل از ازدواج حتما باید زیر نظر خانواده با هم ارتباط داشته باشن تا بفهمن آیا به درد هم می خورن یا نه......نمونه های ازدواج اینطوری رو خیلی دیدم و مشکلی هم نداشته......

Rohani سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ

چه جالب اتفاقا من نظراتو نخونده بودم

ولی نظرشون خوب بودش من هم خیلی زیاد باهاش موافقم اما نقطه نظراتی هم دارم نسبت به اون

morteza سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 ب.ظ

خانواده هایی رو سراغ دارم که اینطور باشن البته تعدادشون زیاد نیست و باید از این لحاظ روی فرهنگ خانواده ها کار بشه

s.r.sajjadi سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ب.ظ

دوستی اگه به قصد ازدواج باشه مشکلی نداره فقط اینکه خیلی طول نکشه تا باعث بشه دو طرف از هم زده بشن و حالا هیچ مسولیتی نسبت به هم ندارن راحت زیرش بزنن

خوش آمدی برادر
ببینم نکنه دختر وفسی گیر آوردی ناقلا
تو محله های خودتون بپلک طرف محله ما (بالا ده) نیای بچه پررو

ali سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ب.ظ http://wikinote.blogsky.com/

خیلی حال بحث کردن ندارم ولی یادت باشه
چند تا زن داشتن از دید اسلام اشکالی نداره ولی چند تا شوهر داشتن حرامه
و این عدم توازن تقصیر اسلام و فرهنگی هست که نمی خوایم حتی یه کوچولو راجع بهش فکر کنم(به خاطر شما یه کوچولو لائیک هم شدیم)

در مورد چیزی که نسبت بش اطلاع نداری این جور نگو لطفن
1-اسلام اگر گفته چند زن برای هر زمانی نبوده و برای مدت خاصی هستش(مثلن جنگ) و در ضمن اون رو محدود به رعایت کامل عدالت کرده
2-زن از لحاظ روانشناسی میل به وابستگی و دوست داشته شدن داره و اکثرشون باید این میل رو بر طرف کنن پس نیاز به ازدواج در زن ها با توجه به نوع شخصیتتشون بیشتر از مردهاست(البته یک مزیته نه یک نکته منفی چون زن تنها عشقش رو برای یک نفر قرار میده اما یک مرد میتونه برای چند نفر قرار بده اما نه به طور کامل) پس به میزان کمتری میتونن ازدواج نکنن
3-زن مالک بچه هستش و اگر چندتا مرد داشته باشه اونوقت چی میشه .....همینه که الان روز به روز داره میزان بچه های بی سرپرست هم بیشتر میشه
4--مشکلات جسمی که برای زن رخ میده که ارجاعت میدم بری بخونی این مطلابو از توی سایتای مختلف
و هزاران دلیل دیگه
ضمنن همیشه عدالت اون نیست که این فرد با اون فرد همه چیز رو مساوی داشته باشه بلکه اینکه چیزی رو فقط داشته باشه که نفعش باشه نه ضررش

abolfazl hosseini fard moghaddam سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:43 ب.ظ

نه
دلیل نمی گم تا باعث ناراحتی بعضی افراد خاص نشه

منظور

محرابی سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:29 ب.ظ

الان دیگه با زمانای قدیم خیلی فرق داره. خانواده ها اکثرا مدرن تر شدن و این چیزا براشون خیلی عادی شده. ولی خب اینم خودش یه نقطه ی شناخته دیگه.
به عنوان مثال میگم: خانواده ی من یه خانواده ی لارژی هستش که این چیزا توش خیلی عادی تر از این حرفاست ولی اگه طرفم بخواد خیلی تعصبی رفتار کنه من از همین اول میتونم بفهمم که چه مشکلاتی در اینده باهاش خواهم داشت و اون رابطرو زود تمومش میکنم.
قبول دارم خیلی وقتا ادما نمیتونن جلوی احساساتشونو بگیرن و این قضیه هم بیشتر توی سنای کم وجود داره یه کم که عاقل و بالغ تر بشن واقع بین تر میشن
البته اینم بستگی به ادمش داره دیگه که به اون بلوغ عقلی رسیده باشه یا نه

دقیقن موافقم و به نظر من باید خانواده این تصمیم رو موقعی بگیره که مطمئن باشه جوونش به حدی از عقل رسیده باشه که توانایی تصمیم گیری رو داشته باشه واز روی احساساتش قضاوت نکنه

ali سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:59 ب.ظ

خیلی جالبه همیشه پسرا میان و جای دخترها حرف می زنن
اینه که منو شگفت زده کرده
مثل این می مونه که من یه آدمی رو گیر بیارم بهش بگم
فلانی نمی دونی چقدر پدر شدن حس خوبی داره
این موقع است که اون فلانی برمی گرده میگه
تو که هنوز پدر نشدی حرف نزن
خب شما که هنوز دختر نشدی لطف کن جای دختر ها نظر نده
از همه چی مهم تر من نظرم رو گفتم نه برای اینکه بحث و جدل کنم فقط به خاطر این که پرسیدی گفتم
من اصلن از بحث خوشم نمیاد چون توی این مدتی که از عمرم می گذره همیشه در نهایت این بحث ها باعث کدورت شده
خب شما یک نظر داری و من یه نظر دیگه دلیلی نداره که هی بخوایم بهم گیر بدیم و بحث کنم
زندگی مزخرف تر از این حرف هاست که بخوایم فکرمون رو برای عقاید دیگران صرف کنیم

علی جان وقتی تو میگی تقصیر اسلامه
من دارم از روی منطق بات حرف میزنم و دلیل میارم که اسلام اینطور میگه
ولی حالا میخای فرافکنی کنی که تو دختر نیستی نمیتونی در این مورد نظر بدی مسئله دیگه ایه
بعدشم ربطی به گیر دادن نداره
وقتی شما حرفی رو میزنی که من تشخیص میدم غلطه نظرم رو میگم دیگه قضاوتش با دیگرانه
بعدشم انسان موقعی متعالی میشه که روی اندیشه دیگران فکر کنه تا بتونه اندیشه متعالی رو برای خودش بسازه حالا چه اون نظر مخالفش باشه چه موافقش
ضمنن بحث هم همیشه منطق میخاد نه مغالطه

javad سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:17 ب.ظ

اه اه این اصول گرا ها(ناشناس) انقد مطمئن حرف میزنن که آدم فکر میکنه آیه بهش وحی شده
دوستیه دختروپسر به نظظظره من خوبه
ول دو تاشرطه عمده داره
یکی اینکه دو طرف به خاطره عشقرابطه برقرار کنن نه به خاطره هوس
و دومی همونطور که سجادی گفت نباید بیش از حد طول بکشه
پس نتیجه میگیرم دوستی خوبهولی باید دو شرطه بالارو داشته باشم.
توصیم به دوستام اینه ک اگه عشق رو ندارید وارده این دوستی ها نشید در این دوستی ها دختر بیشتر آسیب میبنه تا پسر،پسرا تنها به فکره خودتون نباشید به فکره جنس مخالفتون هم باشید که میتونه این دوستی زندگیش رو متحول کنه
به نظرم بهتره که خونواده ها از این رابطه خبر نداشته باشندو تا دلیل دارم:
اگه با هم نساختنو خواستن بیخیاله هم شن راحت تر بتونن از هم جدا شن بدونه اینکه حرفی پیش بیاد
دوم اینکه خونواده ها فرتوفرت پارازیت نمیندازن
اما این دوستی هایی که الان رایج شده به خاطره هوس،وقت پر کردن،شناخت جنس مخالف و ... هستش به همین دلیل هم بعد از مدتی از هم جدا میشنو اینطوری()میشن
ببخشید زیادی حرفیدم

تو که همه رو تایید کردی من که نفهمیدم آخر چی میخای بگی
ولی به نظر من باید نظارته باشه برادر
و خانواده یک تعهد کوچیکی هستش که باعث میشه این روابط بین دختر و پسر بهتر صورت بگیره و مفیدتر باشه

مجتبی.خ چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

ببینید قدیما ازدواج بهتر بود.ولی امروزه دوستی بهتره.با این خرج و مخارج بالا ازدواج کردن خیلی سخته
ببخشید اگه نظرمو صریح گفتم ولی خوب نظرم این بود.به نظرمم خیلی منطقیه.کسایو میشناسم که تو سنو سال ماها ازدواج کردن ولی حالا زیر فشار از همه لحاظ دارن لح میشن.اگرم عشقی بینشون وجود داشته بخاطره سختیای زندگیشون از بین رفته

کارتک بیاریم جمعشون کنیم پس

امین چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:52 ب.ظ

بچه ها گول ظاهر افراد نخورید،شاید الکی بگن دوستون دارن ولی مطمئن باشید تا دلشون میزنه بهتون میگه گم شو بیرون

گمشو بیرون داداش دلمو شکوندی

ali چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ب.ظ

من می تونم بحثو ادامه بدم اما این کار رو نمی کنم چون بار ها و بار ها توی همین بحث ها ضرر کردم نه بخاطر اینکه حرفم به کرسی نشسته بلکه به خاطر اینکه آدم های خوبی که اطرافم بودن رو از دست دادم
اما مسئله ی تعالی رو هم بهتره بذارید کنار چون هنوز تعریف خاصی براش پیدا نکردم
آیا تعالی صرفا به معنای رسیدن به خداست؟
من این تعالی رو قبول ندارم
اما از اون جایی که مدتی هست که باخودم عهد کردم با کسی بحث نکنم پس بحثی رو شروع نمی کنم
ترجیح میدم به جای بحث کردن با دیگران برم چند تا شعر بخونم و از زیبایی هاش به وجد بیام
شما هم بهتره جواب این کامنت رو ندی
چون دیگه من کامنتی در این باره نخواهم گذاشت

تعالی ،اندیشه و فکر برتر از عموم هستش که اکثرن هم منجر به شناخت بهتر خدا میشه
چون فرمودی من هم دیگه ادامه نمیدم وسلام

I'm UNKNOWN چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:55 ب.ظ

اه اه اه این اصلاح طلبا ( جواد ... ) همش سر مخالفت دارند !!
اصلا هم دوستی خوب نیست ، به هیچ دردی هم نمی خوره . حواستون باشه بازی با آتیش فایده ای نداره و نمی شه براش دلیل جور کرد .
امین ، جمع کن این حرفای مسخره رو که : "تو این دنیا هیچکی دوست نداره " و " هر کی بهت گفت دوستت داره بهش اعتماد نکن " ...
آقاجون میخوای بری عشق و حال کنی ، ازدواج رو بهونه نکن که عاشق هستم و از این چرت و پرتا ...
نشونه الکی بودنش هم اینه که میگی خونواده ها با خبر نشن ...
راه خودت رو برو ، مگه کفشت میخ داره میخوای الکی الکی با جنس مخالفت رابطه داشته باشی ؟؟!!
برو به زندگیت برس ....
اه اه اه

خ محمودی پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:15 ق.ظ

سلام
به نظر بنده روابط قبل از ازدواج به گونه ای که بعضی ها می گن درست نیست. چون درسته می خوایم به شناخت برسیم ولی مطمئنا توی این گونه روابط افراد خودشون رو بهتر از اونی که هستن نشون میدن نه اونی که هستن متاسفانه. بعد به جای به دست اوردن شناخت به طرف مقابل وابسته می شیم اونم به آدمی که صلاحیت نداره...
از اون گذشته به بهانه ی شناخت نمیشه حرام خدارو حلال کرد بالاخره رابطه با نامحرم درسته به صورت محض حرام نیست ولی از ممنوعاته چون حتی اگه ما در این گونه روابط حدود رو هم رعایت کنیم کم کم قبح این عمل برامون می ریزه و کلا دیگه برامون این گونه روابط راحت میشه.
ولی با این حال اگه روی شناخت فرد مقابل خیلی تاکید دارین می تونین چند جلسه صحبت تحت نظر خانواده با فرد مقابلتون داشته باشین.
یاعلی...

خب این دیگه یه چیزی هستش که بستگی به فرد داره و اگر نخواهد خود واقعیشو نشون بده فرقی به نوع رابطش نداره
بعدشم فک نمیکنم اگر تمام روابط زیر نظر خانواده صورت بگیره قبحی شکسته بشه
بعدشم اسلام حرف زدن رو که محدود نکرده فقط برخی شرایط گذاشته تا حدود بهتر رعایت بشه

REZAOMIDI4444 پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:14 ب.ظ

خب حاجقا نجفی لدفن بحثو جمع بندی کنید ببینیم نتیجه چی شد
فقط خدا وکیلی جو نگیرتت بری بالا منبر کسی حوصله خوندن نداره ....

هنوز زوده

دارا جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 ب.ظ

زمانی سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 ق.ظ

من اصن کاری به این رابطه هاندارم فقط اومدم بگم که لطفااگرمیخوایدراجبه کسی نظرربدیدحتمابادلیل وسندنظربدید الان دقیقاطرف حرفم آقای نجفیه،من موندم آقایون روچه حسابی میگن من ازدواج کردم آیاسندازدواجموامضاکردن یاواسم حلقه خریدن،آخه این چه ازدواجیه که خودم ازش بیخبرم؟؟؟؟؟هاااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟والا

خب بابا بچه ها گفته بودن
من بنا به حرفشون گذاشتم عذر میخام اشتباه از من بود
آخه بچه ها گفته بودن حلقه دستشون کردن
بنده عذر میخام
چرا همون موقعه تذکر ندادید آخه
آخه اکثر پسرا فک میکردن شما ازدواج کردید
خدا خیرم بده تو کار خیرم باسه بچه ها همسر پیدا میکنم
انشالله اطلاع رسانی میشود تا این سوءتفاهم بر طرف گردد

زمانی سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:24 ب.ظ

خواهش میکنم دیگه گذشته هاگذشته،فقط یادتون نره اطلاع رسانی کنید حتما

باشه چشم اطلاع رسانی میکنیم حتمن
ضمنن با توجه به ساعتی که کامنت دادید احتمالن باید سر کلاس باشید
واقعن این حرکت لایک داره آدم سر کلاس بیاد اینترنت
دم شما گرم

زمانی سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:56 ب.ظ

خواهش میکنم مااینیم دیگه فعالیم هم جزوه مینویسیم هم میایم تووب دوکاری که به هم هیچ ربطی نداره رووقتی همزمان انجامبدی واقعاهنرکردی
اطلاع رسانی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

احسنت
واقعاٌ یکی از عجایب خانومای ردیف آخر اینه که هم جزوه مینویسن هم صحبت میکنن
شما که حالا تو اینترنت هم میای سه کار رو مشترکن با هم انجام میدید دیگه واقعن احسنت
بچه ها بیان تو وب خودشون میخونن معمولاٌ کامنتارو
چشم فردا هم اطلاع رسانی میکنم در کلاس
اگه عجله دارید میخاید اسمس کنم بشون

زمانی چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ق.ظ

نه دیگه احتیاجی نیست به اسمس

خدا خیرتون بده
خانم سمیعی هم امروز سفارشتون رو کردن که من زودتر اطلاع رسانی کنم

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:09 ب.ظ

به نظر من این روابط از پایه و اساس اشتباهه. اگه پسری واقعا دختری رو بخواد میره خواستگاریش.ازدواج که دیگه این قرطی بازیارو نداره.توصیه میکنم حتما سی دی های دکتر فرهنگ در زمینه دوستی و ازدواج رو همه ی دوستان ببینن.

بعله اینم نظریه
ولی من دکتر فرهنگ رو قبول ندارم
چون فقط یه سری مقالات خارجی رو خونده و طبق اون میاد حرف میزنه
البته فن بیانش خوبه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:45 ب.ظ

پس اصلا ایشون رو نمیشناسید.چون اگه سی دی هاشون رو نگاه کرده باشید میفهمید که برای هر حرفش یه آیه از قرآن یا یه حدیث میگه.در ضمن منابعشون هم موثقه.

کامل ایشون رو میشناسم برای مثال قضیه آب رو که تغییر شکل میده با دعا خوندن کامل از روی فوکویاما کپی کرده بود
حالا برو در مورد فوکویاما واندیشه هاش یه سرچی بکن که کی هستش
و همه چیز تو قرآن ما هستش پس میتونی چیزی رو پیدا کنه و مطابقتش بده

خ محمودی شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام
برای این که به قول بچه های شما با دلیل و مدرک نظر بدم که شناخت از طریق دوستی درست نیست خیلی فکر کردم تا به معایبش برسم:
۱.شناخت براساس احساسات سطحی
۲.احساس بی اعتمادی به فرد مقابل که شاید با فرد دیگری هم در ارتباط باشد.
۳.امکان سوء استفاده خصوصا از دختر خانم
۴.معمولا حمایت خانواده ها در این زمینه حداقل است.
۵.ایجاد تقابل و درگیری در خانواده
۶.اتهام(متهم شدن به چیزهایی که خودت هم در جریان نیستی)
۷.از دست دادن فرصتها(شناخت از این طریق زمان بر است.)
۸.امکان تهدید
۹.گرای غلط دادن(در فضای دوستی شخص به صورت ناخواسته رفتارش ممکن است بهتر باشد.معمولا وقت هایی که شادند با هم هستند پس نمی دانند که در ناراحتی چه رفتاری پیش خواهد آمد.شیک پوش ترند.خواسته ها کمتراست نهایت یک غذا یا هدیه یا مسافرت ولی در حد خانه و ماشین و ... نیست. پس کلا فضای دوستی را نمی توان با فضای زندگی مقایسه کرد و یک گرای غلطی از رفتار ها را به دست می دهد.)
۱۰.تحمیا کردن یا شدن فرد به خانواده
۱۱.ایجاد وابستگی
۱۲.فضا عقلانی نیست و بیشتر احساسی است.
۱۳.مسیر ی که باید طی شود طولانی است.
۱۴.از دست دادن تجربات خانواده
و...
اگر در مورد هر کدام از گزینه ها سوالی داشتید بپرسید.
یاعلی...

قضاوت با بچه ها
البته بعضیاش ممکنه رخ نده
یا کمرنگ حادث بشه

I'm UNKNOWN شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 ب.ظ

بنده کاملا با نظر خانوم محمودی موافقم ...
ایشون همه چیز رو به طور کامل و درست فرمودن . دستشون هم درد نکنه ...

غریبه دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ق.ظ

سلام.
پس اگه روش دوستی برای شناخت درست نیست ما از چه روشی استفاده کنیم؟
نمیخواید روش سنتی رو بگید که ؟!

خانم محمودی با شما هستن
ولی به نظر من باید به روش اعتدالی مناسب برسیم چون روش سنتی هم تا حدودی نقص داره

خ محمودی سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ق.ظ

سلام.
درسته روش سنتی نقص داره به همین خاطر روش علمی رو بهتون پیشنهاد می دم اگه بخواید براتون توضیح خواهم داد چه طور روشیه.

روش علمی؟جلل الخالق
یه توضیحی بدید ببینیم منظورتون چیه؟

خ محمودی سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:47 ب.ظ

سلام.
ابتدا باید ببینم که (غریبه) خانم هست یا آقا. اگه خانمه بیاد پیش خودم براش توضیح می دم چون طولانیه و بعد اینکه انتظار ندارن که روش خودمون رو برای آقایون لو بدیم . اونوقت ممکنه قسمتی از اثر روشمون کم میشه.
اما در مورد روش علمی آقایون برای شناخت خانوم ها: چون بنده خانوم هستم اطلاعاتم نسبت به روش علمی آقایون خیلی کمه. پیشنهاد میدم آقایونی که میخوان از این روش استفاده کنن از امور فرهنگی بخوان یه کلاس (انتخاب با طعم هلو ) براشون گذاشته بشه.

خب ولی من همینجا قول میدم به بچه ها که طی هفته آینده یه مبحث مرد شناسی و زن شناسی رو بذارم
البته بر طبق اصول روانشناسی
چون در این زمینه مطالعه زیادی داشتم
تازه زمان کمتری هم میبره تا اینکه بچه ها بخان برن جلسه
بعدشم اسمشم میذارم انتخاب با طعم آلبالو

غریبه سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام.
پس چی شد؟
راستی میشه جای این پست رو ببرین بالاتر بذارین؟
فکر می کنم هنوز این مطلب جای بحث داره مگه نه؟
ممنون می شم اگه این کار رو کنین؟

نمیشه یا باید پست اول بشه یا همین جا
تازه اونم اگه مدیر انجام بده
نمیدونم این خانوم محمودی قرار بود روش علمیشون رو توضیح بدن که ما نفهمیدم چی شد
اگه نشد من تو هفته آینده با یه پست روانشناسی توضیح میدم و روش های صحیح برخورد رو هم توضیح خواهم داد

خ محمودی چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام
بنده هم روشم رو توی همون پست بعدی تون توضیح خواهم داد. اینجا خیلی پرته.

باشه پس منتظر باشید

A.hassanpour دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:46 ب.ظ

یه ضرب المثل همدانی میگه :
اگه با دوست دخترت ازدواج نکنی , مجبوری با دوست دختر یکی دیگه ازدواج کنی...


ای که الان گفتی یعنی چعه؟

یه آدم معمولی چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:49 ب.ظ

کاش به خاطر اون خدایی که این دوستی هارو دوست نداره،ما هم دوست نداشتیم...
یه رابطه ای که حرام باشه هرگز باعث خوشبختی و عاقبت به خیری نمیشه

آدم معمولی شما که کارت رله است
استغفرالله دهن منو باز نکن
شما رو بعدن بنده حالتون رو میگیرم
تا نیای پیام اخلاقی باسه من از خودت در کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد