پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

نوشته زیبا

ژاپنی ها همان کلاس اول دبستان با بچه هایشان اتمام حجت می کنند و آنها را میترسانند، درس اول هم جغرافیا است؛ نقشه ژاپن را میگذارند جلوی بچه ها و می گویند: ببینید این ژاپن کوچولوی ماست، ببینید! ژاپن ما نفت ندارد، گاز ندارد، معدن ندارد، زمینش محدود است و جمعیتش زیاد و... لیست «نداشته ها» را به بچه ها گوشزد میکنند، خیلی خودمانی بچه هایشان را می ترسانند در ژاپن نظام آموزشی فهرست مشاغل مورد نیاز جامعه را از همان اول کار، به «بچه ها»گوشزد میکند، حتی حجم موضوعات کتابهای درسی در ژاپن، یک سوم اروپا است، چون ژاپنیها معتقدند که عمق بهتر از وسعت است. حالا این را مقایسه کنید با کتابهای درسی و حتی رسانه های ما-از هر جناح و طیفی موافق و مخالف از همان اول مدام در گوش بچه ها می خوانند: «ای ایران،ای مرز پرگهر،سنگ کوهت در و گوهر است» و در دبستان هم، اولین درس ما تاریخ است، نه برای عبرت، بلکه شرح «افتخارات گذشته»، اگر گربه جغرافیایی را هم بگذارند جلوی بچه ها، باغرور میگویند:« بچه ها ببینید! ایران همه چیز دارد! ایران نفت دارد، گاز دارد، جنگل دارد، دریا دارد و...» نتیجه اش میشود احساس «داشتن» و «غنای کامل» وایجاد تلفیقی از تنبلی اجتماعی و حتی طلبکاری که به اشتباه به آن میگوییم غرور ملی. با این وصف، کودکان و جوانان و مدیران و نسل جدید ما باید برای چه «چیزی» تلاش کنند؟ این میشود که بچه های ما فکر و ذکرشان، میشود دکترشدن، مهندس شدن و خلبان شدن، یعنی شغلهای رویایی و به شدت مادی – که نفع و رفاه در آن حرف اول و آخر را میزند نه نیاز کشور...
نظرات 8 + ارسال نظر
یکی.. سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:17 ب.ظ

قشنگ بووووووود....ملسیییییییییییییییییییی

abolfazl hosseini fard moghaddam چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 ق.ظ

تکبیر
الله اکبر
الله اکبر
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسرائیل

مرتضی چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ

بابا این مسئولان زحمت کش کشور اگه فقط ی روز با آقای محمودی تو کارهاشون مشورت کنن حتما دماغ این آمریکای خبیث رو به خاک میمالیم میمالیم

جیگر چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:54 ب.ظ

خب آقای محمودی نوبت شماس تا حالا از حرفای من بی نصیب موندی پس نتظ باش
ببینم تو از کی تاحالا شلت رو عوض کردی مگه داروخانه نداشتی حالا شدی مرد سیاست.نکن خطرناکه حسن.میبن چوب تو ...(منظورم آستینه فکر بد نکنی)میکننا

من که حرف بدی نزدم جیگر من فقط واقعیت رو گفتم تازه منتظر انتقاد های بعدی من باشید ناسلامتی من جز نقاد های مجله ی دانشگاه هم هستم...........

abolfazl hosseini fard moghaddam چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:30 ب.ظ

جـــــــــــــــیگر تورو بردن چوب تو...کردن که انقدر ترسیدی و تازشم داره رضا جون ما رو هم می ترسونی.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
منظورم آستینته فکر بد نکنی

علی چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 ب.ظ http://websher.vcp.ir

هر ذهن که فعال شود می تواند انقلابی به پا کند
.
.
.
.
زیاد فکر نکیند
اینو خودم گفتم
ولی بهش ایمان دارم
باید با مشکلاتمون روبه رو بشیم و با اونها مقابله کنیم
وقتی قرار با مشکلات رو به رو بشیم
اول باید بفهمیم چه مشکلاتی داریم
البته خودم فهمیدم که نظرات شما دوستان بیشتز به طنز نزدیک بود ولی به نظر من وقتی قراره در مورد مشکلات صحبت کنیم بهتره طنز رو کنار بگذاریم

حائری پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ

خیلی خوب بود فقط مطلب علمی هم بذارید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ

اگر بخوایم مشکلات نظام آموزشی رو بشماریم که میشه قصه حسین کرد...ولی قابل تامل بود.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد