پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

مرگ شهروندان در اثر تزریق پنی‌سیلین را جدی بگیرد

رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران نسبت به مرگ چند نفر در اثر استفاده از داروهای تقلبی هشدار داد.

فهیمه حسن‌میری: شنیدن خبرهایی مبنی بر مرگ چند نفر بر اثر تزریق پنی‌سیلین‌های تقلبی مدتی است که مردم را نگران کرده است. با وجود تکذیب مسئولان وزارت بهداشت اما امروز باز هم دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران نسبت به این قضیه هشدار داد.


سازمان پزشکی قانونی یک ساعت بعد اعلام کرد مرگ ناشی از تزریق پنی سیلین چینی را در کشور تکذیب می کنم.

(من که نفهمیدم تکلیف اون افرادی که مردن چی شد شما بخونید اگه فهمیدید به منم بگید که کی در مرگ اونا مقصر بوده)

 

زمان انتشارخبر: ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۲/۲


شما نسبت به مرگ فردی چهل ساله در اثر تزریق پنی سیلین هشدار داده اید. در این رابطه بیشتر توضیح می دهید؟

نتایج رسیدگی به پرونده این مرد چهل ساله نشان داد که این بیمار به دلیل استفاده از پنی‌سیلین وارداتی از چین، جان خود را از دست داده است. او بعد از تزریق، به تب و لرز و پایین آمدن فشار خون دچار شده و راه تنفسی اش بسته می‌شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از 15 دقیقه فوت می‌کند. آمار نشان می‌دهد در طول سال گذشته چندین نفر بر اثر حساسیت ناشی از تزریق پنی‌سیلین جان خودشان را از دست داده‌اند و مسئولان باید نسبت به این قضیه حساس باشند چون تعداد این افراد در حال بیشتر شدن است.

 

این اتفاق به دلیل تقلبی بودن پنی‌سیلین‌هاست؟

اگر کسی چندین بار پنی‌سیلین یا پنادول تزریق کند احتیاج به تست مجدد ندارد اما دیده شده که یکی دو نفر بعد از تزریق‌های متوالی جان خود را از دست داده‌اند. این اتفاق می‌تواند به دلیل حساسیت بیش از حد به پنی‌سیلین به دلیل ترکیبات نامناسب آن یا قاچاقی و تقلبی بودن آنها باشد.

 

اما وزارت بهداشت تقلبی بودن داروها به ویژه ورود پنی‌سیلین‌های چینی و تقلبی را رد می‌کند.

چه تکذیب صورت بگیرد و چه صورت نگیرد مساله این است که آمار مرگ و میر در اثر استفاده از داروهای تقلبی بالاست و بررسی‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد که تا کنون چند نفر از هموطنانمان جان خود را به این دلیل از دست داده‌اند. چون پوکه‌ این پنی‌سیلین‌ها موجود نیست، نمی‌توان نظر قطعی داد. هم این احتمال وجود دارد که این داروها تقلبی باشد و از خارج وارد شده باشد و هم این احتمال وجود دارد که موادی که در این داروها وجود دارد با بدن مردم ما سازگاری نداشته باشد.

 

با توجه به تاکیدهایی که صورت میگیرد مبنی بر این که پنی‌سیلین از خارج وارد نمی‌شود و در داخل کشور تولید می‌شود، ممکن است مشکل ناشی از مواد اولیه باشد؟

بله این احتمال وجود دارد. با این که پنی‌سیلین ممکن است در داخل کشور تولید شود اما ممکن است مواد اولیه آن که ساخت خارج است با بدن مردم ما سازگاری نداشته باشد. مسئولان باید این هشدارها را جدی بگیرند و صرفا به فکر تکذیب چنین اخباری نباشند بلکه علت مرگ این افراد را بررسی کنند تا سلامت شهروندان دیگری بر اثر این اتفاق به خطر نیفتد.

دقیقا یک ساعت بعد از انتشار خبر پزشکی قانونی این خبر را تکذیب کرد و گفت:

سازمان پزشکی قانونی مرگ ناشی از تزریق پنی سیلین چینی را در کشور تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در خبرهایی گفته شده است که 5 نفر به دلیل تزریق پنی سیلین چینی فوت کرده است.

روابط عمومی سازمان پزشکی دراین باره چنین اعلام کردهاست؛ بررسی پرونده شکایات با امر درمان و از جمله مرگهای ناشی از تزریق پنی سیلین که حساسیتهای دارویی نسبت به آن از موارد شناخته شده در پزشکی به شمار می‌رود جزو مراجعات معمول سازمان پزشکی قانونی است و در کمیسیون های تخصصی این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر پایه بررسی‌های انجام شده مستندی مبنی بر افزایش چنین مواردی در این سازمان وجود ندارد.

همچنین هیچ مورد داروی پنی سیلین جهت آنالیز ترکیبات به آزمایشگاههای پزشکی قانونی ارجاع نشده و در نتیجه این سازمان در خصوص ترکیبات و کیفیت داروی پنی سیلین موجود در بازار که به مرگ بیماری منجر شده باشد اظهارنظری نداشته است، لذا مرگهای ناشی از مصرف داروهای قاچاق توسط پزشکی قانونی، تکذیب می‌شود.

در پایان اضافه می‌کند نظارت بر کیفیت داروهای موجود در بازار بر عهده معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.


نظرات 3 + ارسال نظر
modest man چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:18 ق.ظ

گفتم یه پست بذارم حال کنی لامصبا اینگار آمپول زن نیستن این جماعت خوب بیاید یه زری بزنید در مورد شغل آینده تون بلا نسبت همه آمپول زنیما عذر می خوام عصبانیم کردن دیگه[:S018
میبخشید دیگه ابولفضل جان

مرسی عزیزم
عیبی نداره به این کار اینا میگن فرار از خود
پس فردا که می گیرن به جرم تزریق دیه ازشون میگیرن این هشدارا رو جدی می گیرن
البته امیدوارم این اتفاق برا هیچ کس از بچه ها نیفته

javad پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

واااااااااااااااااااااای خدا من همین دو هفته پیش پنی سیلین زدم خدا رو شکر ک چیزیم نشده.چون اونموقع بی جواد میشدید.
برای سلامتیم صلوات(ماشالااا ب اعتماد ب نفسم)

برا شادیه روح جوادمون صلوات
اللهم صل علی محمد وآل محمد

javad جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:38 ب.ظ

پنی سیلین هم منو نکشه تو میکشی ها.گفتم واسه سلامتیم ن واسه روحم نمردم ک

ببخشید
پس برا سلامتی اموات (جواد تیم ملی) صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد