پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

واقعا میان دروغ گفتن و بینی ” رابطه پینوکیویی ” وجود دارد

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  اولین نشانه این است که فرد دروغگو دچار اضطراب می‌شود و مدام عرق می‌کند. همچنین در زمان دروغ گفتن صدای فرد عوض می‌شود. در واقع از آنجا که مغز صدای ما را کنترل می‌کند، در زمان دروغ گفتن ترس از لو رفتن باعث تغییر شکل صدا می‌شود.

 

جالب است که متخصصان دانشگاه گرانادا در یک مطالعه جدید ادعا کرده اند که....


افزایش اضطراب پس از دروغ گفتن باعث افزایش دمای نوک بینی می شود.

 

این متخصصان می گویند با استفاده از دوربین های تصویربرداری حرارتی از طریق بررسی چند داوطلب، موفق به کشف این پدیده شده اند.

 

این متخصصان پدیده تازه کشف شده را “تاثیر پینوکیوی” نامیده اند.

 

این متخصصان در تصاویر حاصل از دوربین های حرارتی مشاهده کرده اند که تغییرات خلقی موجب افزایش یا کاهش دمای نوک بینی و نیز عضلات اطراف گوشه داخلی چشم ها می شود.

 

همچنین در بررسی‌ها و اسکن‌های مغزی بسیاری از افراد مشخص شده است مغز افراد دروغگو بسیار متفاوت از افراد راستگو عمل می‌کند. دستگاه‌های دروغ سنجی که سال‌های سال مورد استفاده قرار می‌گرفت با در نظر گرفتن حالات روحی و روانی فرد متهم مانند عرق کردن، بالا رفتن ضربان قلب، لرزش صدا و دست‌ها و… عمل می‌کردند. البته به‌طور کلی این دستگاه‌ها قابل اعتماد نبودند و نمی‌شد به نتایج آن استناد کرد.

 

در سال‌های اخیر با روی کار آمدن دستگاه‌های MRI و بررسی امواج مغزی افراد مختلف، محققان امیدوارند بتوانند وجود چنین دستگاه‌هایی حتی در دادگاه‌ها و شناسایی متهمان واقعی از بیگناهان استفاده کنند.

 

به گفته محققان نقاط برجسته و ویژه‌ای در مغز وجود دارند که مختص دروغ گفتن و راستگویی است و اندازه این نقاط توسط MRI قابل اندازه‌گیری هستند.


نظرات 8 + ارسال نظر
ز.روحانی شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:32 ب.ظ

مطلب جالبی بود خوشم اومدممنون من دروغ نمیگم ولی بچه هاروزیاد سرکارمیذارم خداکنه چهره ام نشون نده
خدایامنوببخش

نشون میده

modest man (نجفی) شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ب.ظ

خوب بود مطلبت اما به هیچ نژادی توهین نکن خلیج باسه ماست اسمش همشم فارس فارسه اما قضیه جزایر یه ذره مفصله داستان داره بعدن بت میگم ولی حالا اینا اینقد جزیره خشگل ساختن که به این جزایر ما دیگه اونقد کار ندارن حالا چون من رابطم با شیخ محمد خوبه میگم کوتاه بیاد

برو بابا ابو موسی رو که همه می دونن برا ما هست دیگه نیازی به بخشش اونا نیس

حاصلی یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ق.ظ

دارم سعی میکنم همرنگ جماعت شم»
آهای جماعت....
میشه کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما دقیقا چه رنگی هستید؟!

سعیدی یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:58 ب.ظ

خدارو شکر من دروغ نمی گم.
یعنی هرچی باشه رک و راست می گم.
اگه حتی روم نشه سعی می کنم با شوخی حرف خودمو بگم.
.
.
.
اما هیچوقت هیچوقت هیچوقت دروغ نمی گم.

آورین

modest man (نجفی) یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ب.ظ

اول مطالعه بعد حرف من بالا گفتم جزایر ما
نمی گم مال اوناست از قدیم مال ما بوده ولی یه قضیه ای داره انگلیسیا این جزایر میگیرن بعد میگن این جزایر آزادن نقلی هم هست که موقع تشکیل امارات می خواسته اینا رو ببخشه به امارات اما محمد رضا قبول نمی کنه و میگه من قبول می کنم به تشکیل امارات کمک کنم اما جزایر کلاً بی قیدو شرط باسه ماست بعد شیخ هاشون قبول می کنن تا بیست سالی هم نقلی نبوده حالا که پولدار شدن میگن این جزایر آزاده و مال ایران نیست
مثل بحرینی که زمان رضا خان از ما گرفتن
متشکرم از حسن توجه ت

morteza دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 05:00 ب.ظ

خانوم روحانی بهتون نمیاد بخواهید کسی رو اذیت کنید و سر کار بذارید.خدارو شکر که دروغگو نیستم فکر کنم از دماغم معلومه چون زیاد بزرگ نیست

زینب روحانی دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ب.ظ

دقیقا اکثرافرادیوکه اذیت میکنم همینومیگن البته فورابهشون میگم بعدشم کلی باهم میخندیم

REZAOMIDI4444 سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ق.ظ

مگه میـــــــــــــــــــشــــــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا که شده رضا جون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد