پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

بهلول و طب

بهلول و پزشکی

هارون الرشید ، طبیب مخصوصی از یونان آورده بود، که بسیار مورد تکریم و احترام بود.
روزی بهلول بر وی وارد شد ، پس از سلام و احوال پرسی از طبیب سوال نمود :
شغل شما چیست؟
طبیب از باب تمسخر، به بهلول گفت:
شغل من:
" زنده کردن مرده هاست."
بهلول در جواب گفت:
ای طبیب تو زنده ها را نکش ،
" مرده زنده کردنت " ،
پیش کش !

بهلول و دامپزشکی

روزی وزیر هارون به شوخی بهلول را گفت:مبارک است خلیفه ، که حکومت:" گرگها و خنزیر ها " را،
به تو واگذار کردند.
بهلول بی درنگ گفت:خودت حکومت مرا فهمیدی و تصدیق کردی . از
این به بعد مواظب باش که از اطاعت من سر پیچی نکنی.

بهلول و علم تغذیه

روزی بهلول از برابر زندان هارون الرشید می گذشت زندانبانی را دید که کاسه ی ماستی خورده است رو به آن کرد و گفت: چه خورده ای       زندانبان گفت :جوجه لذیذی بود

بهلول گفت قبل از این که بگویی میدانستم        زندانبان گفت: از کجا

گفت : از فضله آن که بر ریشهایت هویداست

بهلول و دامپروری

آورده اند که بهلول سکه طلائی در دست داشت و با آن بازی می نمود.
شیادی چون شنیده بود بهلول دیوانه است جلو آمد و گفت:
اگر این سکه را به من بدهی در عوض ده سکه که به همین رنگاست به تو میدهم.
بهلول چون سکه های او را دید دانست که آنها از مس هستند و ارزشی ندارند به آن مرد گفت به یکشرط قبول می کنم، اگر سه مرتبه با صدای بلند مانند الاغ عر عر کنی!
شیاد قبول نمود و مانند خر عرعر نمود.
بهلول به او گفت: خوب الاغ  تو که با این خریت فهمیدی سکه ای که در دستمن است از طلا می باشد، من نمی فهمم
که سکه های تو از مس است؟!
آن مرد شیاد چون کلام بهلول را شنید از نزد او فرار نمود .

بهلول و پزشکی (پروستات)

روزی بهلول بر هارون‌الرشید وارد شد.
خلیفه گفت: مرا پندی بده!

بهلول پرسید: اگر در بیابانی بی‌آب، تشنه‌گی بر تو غلبه نماید چندان که مشرف به موت گردی، در مقابل جرعه‌ای آب که عطش تو را فرو نشاند چه می‌دهی؟
گفت : ... صد دینار طلا.
پرسید: اگر صاحب آب به پول رضایت ندهد؟
گفت: نصف پادشاهی‌ام را.

بهلول گفت: حال اگر به حبس‌البول مبتلا گردی و رفع آن نتوانی، چه می‌دهی که آن را علاج کنند؟
گفت: نیم دیگر سلطنتم را.

بهلول گفت: پس ای خلیفه، این سلطنت که به آبی و بولی وابسته است، تو را مغرور نسازد که با خلق خدای به بدی رفتار کنی.

اگه پسندید بازم بذارم در فرصت های بعد       کافیست نظرتونو بدید


نظرات 2 + ارسال نظر
abolfazl hosseini fard moghaddam پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:00 ق.ظ

پسندیدیم جیگر
بدجوری هم پسندیدیم همین طور ادامه بده جالب بود

باشه ممنون مطالب زیادی در این باره و علمای دیگر اسلامی دارم که اینقد باحال بودند حتماٌ اگه مورد پسند باشه ادامه می دم

علی یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:13 ب.ظ http://websher.vcp.ir

من با دوتای آخریش حال کردم
بازم به ما حال بده

خواهش میکنم چشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد