پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

DNAموسیقی

دکتر دیمر و ژاندر، در طی آزمایشات علمی و با ثبت ارتعاشات مولکول DNA به وسیله اسپکترومتر مادون قرمز و تبدیل فرکانسها به نت موسیقی، سعی کردند این زبان مشترک را به صوت ترجمه کنند.(۵) و حالا سؤال این است: آیا این اصوات و نتها، ملودیک و آهنگین هستند و یا DNA تنها مجموعه‌ای نامنظم و تصادفی از صدا و فرکانسهاست؟


  
 

DNA موسیقی


دکتر دیمر و ژاندر، در طی آزمایشات علمی و با ثبت ارتعاشات مولکول DNA به وسیله اسپکترومتر مادون قرمز و تبدیل فرکانسها به نت موسیقی، سعی کردند این زبان مشترک را به صوت ترجمه کنند.(۵) و حالا سؤال این است: آیا این اصوات و نتها، ملودیک و آهنگین هستند و یا DNA تنها مجموعه‌ای نامنظم و تصادفی از صدا و فرکانسهاست؟

 
 

آنها فرکانسهای DNA یک سلول را به نت ترجمه کرده و شروع به نواختن کردند. نتیجه شگفت‌انگیز بود، یک موسیقی بسیار زیبا!

ژاندر در این رابطه می‌گوید: «برخی از این ترکیبات فرکانسها،  بسیار حیرت‌انگیز بودند. با شنیدن آنها من به موسیقی زندگی خودم گوش می‌دادم.

بسیاری از افرادی که به موسیقی DNA گوش دادند، کاملاً هیپنوتیزم و مسحور شده‌اند و بسیاری دیگر نیز ساعتها گریسته‌اند. برخی دیگر اذعان کرده‌اند که این موسیقی نوایی از درون آنهاست و آنهایی که با موسیقی کلاسیک آشنایی داشتند به شباهت موسیقی DNA با آثار نوابغی چون باخ، برامز، شوپن و…اشاره کرده‌اند.

دکتر اوهنو در این باره می نویسد: «ملودی های DNA با عظمت و الهام بخش میباشند. بسیاری از افرادی که برای اولین بار این موسیقی را میشنوند، شروع به گریه میکنند. آنها نمیتوانند باور کنند که بدنشان – که تا حالا اعتقاد داشتند فقط تجمعی از مواد شیمیایی است – شامل چنین هارمونی های معنوی و الهام بخشی باشد.

 نه تنها میتوان با DNA موسیقی ساخت، بلکه حتی امکان معکوس کردن فرایند نیز ممکن است. به بیان دیگر شما یک بخش از موسیقی را برداشته و نتها را به واحدهای سازنده DNA (نوکلئوتیدها) برمیگردانید . در پایان نتیجه شبیه یک رشته از DNA میشود. اوهنو تلاش کرد تا با قطعه شوپن این کار را انجام دهد. در پایان نتیجه شبیه یک ژن سرطانی شد!

دانشمندان از نتایج این یافته ها در تحقیقات پزشکی نیز استفاده کرده اند. اگر شما هم اهمیت دنبال کردن این آواها را بدانید ممکن است به این نتیجه برسید که با بررسی دی ان ای در تریلیونها سلول بدن و دانستن نوسانات آنها شاید راهی برای بیش از پنج میلیون نفری که از سال ۱۹۹۰ مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند، پیدا شود. فابین مامن یک متخصص بیوانرژی است که با کمک هلن گریمال بیولوژیست و موسیقیدان، بیش از یک و نیم سال بر روی افکتهای سلولهای سرطانی در مرکز ملی فرانسه که یک مرکز معتبر تحقیقاتی

 است کار کرده

اند. آنها به این نتیجه رسیده اند که سلولهای بافتهای سرطانی صداهای مغشوش و ناهنجاری تولید میکنند.

و علاوه بر این در آزمایشات بسیاری ثابت شد که قرار گرفتن سلولهای سرطانی در معرض صداها و امواج صوتی، تغییراتی اساسی در آنها ایجاد میکند، صداهایی که آوادرمانی را به عنوان یک پتانسیل قوی درمانی برای این نوعبیماریها و موارد بسیار دیگری مطرح میکند. مامن همچنین تحقیقاتی را بر روی دو بیمار مبتلا به سرطان سینه دنبال کرده است. هر خانم به مدت سه ساعت در روز در طول دوره یک ماهه تحت آوادرمانی (موسیقی درمانی) قرار گرفتند. پس از اتمام دوره درمان، تومور یکی از آنها کاملا ناپدید شد، اما بیمار دوم مجبور شد تومور را جراحی کند. جراح او گزارش می دهد که اندازه تومور کاملا کوچک شده بود و تا حد بسیار زیادی هم تحلیل رفته بود.

از این یافته ها به این نتیجه می رسیم که وقتی اندام هایمان بصورت هماهنگ آواز می خوانند ما سلامت هستیم و وقتی که آنها خارج از تنظیمشان آواز می خوانند ما احساس بیماری می کنیم.

و این داستان شگفت‌انگیزتر می‌شود اگر بدانیم که تمام سلول های بدن یک موجود زنده، دارای یک نوع DNA منحصر به فرد هستند و DNA هر موجود (با وجود زبان و ساختار مشترک)، با DNA دیگری متفاوت است و این بدین معناست که در هر موجود زنده آهنگی ویژه نوشته شده است و در تمام هستی، همه مشغول نواختن آهنگی منحصر‌‌به‌فرد هستند. تصور کنید چگونه «۱۰۰ تریلیون سلول در بدن هر انسان در حال خواندن آوازی یگانه هستند و شاید این آواز، هم‌ آوا با آواز کهکشان پرسیوس باشد! چرا که نه؟ موسیقی‌دان و رهبر ارکستری که نتها را در آغاز آفرینش نوشته است یکی بوده و یکی هست.

نکات جالب توجه دیگری نیز در این تحقیقات و یافته‌ها وجود دارد. هر چه موجود از نظر تکاملی (تکامل در زیست‌شناسی) پیشرفته‌تر بوده، موسیقی DNA آن نیز پیچیده‌تر شده است. یک جاندار تک سلولی با داشتن DNA کمتر و پروتئین‌های محدودتر، موسیقی ساده‌تری ایجاد می‌کند. در حالیکه در انسان، هر ژن (و پروتئین مربوط به آن) خود، آهنگی پیچیده می‌سازند و بدین سان، هر انسان تبدیل به کنسرت باشکوهی می‌شود، در حالیکه خود در کنسرت آفرینش یک آهنگ است.

و راستی در کنسرت بزرگ جهان ما آهنگ را چقدر هم‌آهنگ می‌نوازیم؟ آیا، هم آواز با هستی و خیره به دستان رهبر ارکستر می‌نوزایم؟ آیا با هر حرکت آرام او، آرام و با هر اشاره سریع، تند می‌زنیم؟ شاید هم ساز خودمان را می‌زنیم؟

نظرات 7 + ارسال نظر
کوروش جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:36 ق.ظ http://lasjerdwatanam.blogfa.com

سلام
طاعات و عبادات مقبول درگاه حق تعالی.
به هنگام افطار التماس دعا .

سلام ممنون طاعات شما هم قبول!چشم شما هم مارو یاد کنید

ازادقم مهر 91 جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:13 ب.ظ

جالب بود

REZAOMIDI4444 جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:27 ب.ظ

خوب بــود
میســــی
ولـــــــــی
موسیقی
حرومـــــه
خانــــــوم
:))))))))))

ای خدااااااااااااا
موسیقی کی گفته حرومه اگه درست وحسابی وادم وار باشه چرا حروم باشه؟

javad جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

آیت الله امیدی فتوا صادر کرد
ولی کلا موسیقی از هر نوعش که باشه خوبه حتی رپش هم بعضی وقتا قشنگه خلیلی هم که عاشق رپه.
یادش بخیر گوشه منو مفت گیر اورده بود همش برام میخوند
یه بار سوار ماشین شده بودیم داشتیم میومدیم خونه وسط راه گازو تا آخر دادم یه دفعه گفت آرم آروم آروم آروم آروم منم ترمز کردم بعد با خنده ادامه داد قیافتون آشناس سوسن خانوم بعد فهمیدم که داشته رپه آرومو میخونده
واااااااااااااااااااااااااااای خانوم روحانی من چقد حرف میزنم

خخخخخخ راحت باشید!هنوزم مینوشتیداگه خاطره دیگه ای داریدوب خودتونه

aaaa شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 ق.ظ

mosighi kolan khooobe sabet shode k ro hame chi tasir gozare
khobe khobe
b khosos rap
hip hop
azina

REZAOMIDI4444 یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:39 ق.ظ

ممنون از دوستان
ولی این نظر شخصی بنده نبود من جای دیگه خونده بودم که

"ترویج موسیقى و تدریس آن و تشکیل کلاس‌هاى موسیقى، هر چند موسیقى حلال باشد، با اهداف عالیه‌ نظام مقدس جمهورى اسلامى سازگار نیست و بهتر است.
گوش‌ دادن به غناى حرام، مطلقاً حرام است حتى اگر غناى همسر باشد."

این هم قتوای ایت الله امیدی نبود فتوای ایت الله خامنه ای بود

امین حائری یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:47 ق.ظ

میسی خانم روحانی فعال و کوشا
بابت همه پست هاتون یه جا ازتون تشکر میکنم

خواهش میکنم جناب نماینده!اون روز که درمورد وظایفتون کامنتتونودیدم دلم به حالتون سوخت انصافا کار سختیه دست شمام دردنکنه البته تابستون حسابی راحتید از دست ما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد