پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

نابیناهای موفق

شاید خیلی از مردم تصور کنند فردی که نابیناست دیگر زندگی ای ندارد و کاری از دست وی بر نمی آید اما این ۵ نفر به همه ی دنیا ثابت کردن که معلولیت محدودیت نیست.

نقاش نابینا
نقاشی نیاز به استعداد و البته چشمان بینا دارد تا تمامی جزئیات را مشاهده کند و سپس بر روی بوم پیاده سازی شود. جان برامبلیت از این دو اصل تنها استعداد نقاشی کردن را دارد و از بینایی محروم شده است. او در سال ۲۰۰۱ و زمانی که تنها سی سال داشت چشمانش را از دست داد ولی اراده اش را از دست نداد و حالا به نقاشی معروف تبدیل شده است. او نقاشی های خود را با احساس و لمس کردن می کشد. او می گوید هر رنگی دارای حس متفاوتی است و من با دستانم این حس را می گیرم. او این روزها نقاشی های زیبایی می کشد و با قیمت های خوبی نیز به فروش می رساند. 

معمار نابینا  

کریستوفر دانوی در سال ۲۰۰۸ دید خود را از دست داد ولی این مشکل نتوانست مانع از ادامه شغلش شود. او از ابتدا علاقه به نقشه کشی ساختمانی داشت و حتی پس از نابینایی نیز کارش را ادامه داد. این روزها او با استفاده از خط بریل نقشه های ساختمانی خود را می کشد و حتی گاهی اوقات اصول نقشه کشی ساختمانی را تدریس می کند. 

 

راننده نابینای مسابقات ناسکار  

رانندگی کاری است که تنها با چشمانی سالم می توان آن را انجام داد زیرا نیاز بالایی به چشم ها برای تعامل با محیط دارد. ولی مارک ریکوبونو در سال ۲۰۱۱ کاری بسیار عجیب انجام داد، وی با اینکه از هر دوچشم نابیناست توانست با خودروی خود در مسابقات ناسکار شرکت کند. او برای به پایان رساندن دور خود نیاز به دستگاه های خاصی داشت که خیلی به آن ها اطمینانی نیست و بیشتر کنترل خودرو در اختیار مارک بود. این کار او باعث شد تا بسیاری از راننده ها از او به عنوان متفاوت ترین راننده ناسکار نام ببرند. 

  

 

موج سوار نابینا  

موج سواری ورزشی سخت و طاقت فرساست که کمتر کسی از پس آن بر می آید اما درک رابلو با این که نابیناست یک موج سوار حرفه ای شده است که برخی مواقع درس هایی را نیز در این زمینه می دهد. این جوان۲۰ ساله برزیلی از زمانی که سه ساله بود موج سواری را آموخت و از همان زمان عزمش را برای تبدیل شدن به فردی حرفه ای جمع کرد. وی اعتقاد دارد که با یاد خدا همه چیز ممکن است چرا که شاید خدا بینایی به او نداده است اما حواس برتر دیگری در اختیار او قرار داده است. 

 

 

عکاس نابینا  

پت اکرت نابینای شکفت انگیزی است که عکاسی را به عنوان شغل محبوب خود انتخاب کرده است. او در جوانی و قبل از نابینا شدن درس های صنعتی را به اتمام رساند ولی پس از یک بیماری سرطانی بینایی اش را از دست داد. پس از نابینایی پت به سمت عکاسی رفت و حتی توانست عکس های بسیار جالبی را نیز در این مدت بگیرد. پت می گوید با استفاده از صداها و درکی که از محیط اطرافش بدست می آورد عکاسی می کند. 

نظرات 4 + ارسال نظر
تهران سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:52 ب.ظ

عکاسه از همش جالب تر بود

modest man سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:08 ب.ظ http://evilandangel.blogsky.com




رها سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 ب.ظ http://s2a.ir

سلام دوست خوبم
وب قشنگی داری
خوشحال میشم به وب من هم سر بزنی
میتونی برای وبلاگت آدرس جدید ثبت کنی
http://s2a.ir

f پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ق.ظ

سلام!
خیلی جالبن!ادم باورش نمیشه که اینا نابینا باشن!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد