پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

کتو اسیدوز دیابتی

کتواسیدوز دیابتی یکی از عوارض حاد دیابت است. این عارضه با سه مشخصه بیوشیمیایی کتوز،اسیدوز و هایپرگلیسمی متمایز می‌شود. کتواسیدوز دیابتی می‌تواند به عنوان علامت اولیه در دیابت نوع یک بارز شود ولی معمولاً در بیماران تشخیص داده شده دیابت در موقعیت‌هایی که میزان انسولین خون کمتر از نیاز بدن است ایجاد می‌شود، همچون فراموش کردن دوز انسولین و یا افزایش ناکافی دوز انسولین در وضعیت‌های استرس همچون بیماری و جراحی. کتواسیدوز دیابتی با علایمتنفس کاسمال(تنفس سریع،عمیق،بیش از20 مرتبه در دقیقه و بدون توقف) ، نفس با بوی کتون، تهوع  و استفراغ ، دهیدراتاسیون و درد شکم و یا کاهش سطح هشیاری خود را نشان می‌دهد. درمان این وضعیت درمانی تخصصی است که معمولاً نیاز به بستری اورژانس در بخش مراقبت‌های ویژه دارد. رکن اصلی درمان هیدراتاسیون و کنترل قند و اسیدوز است.


حالا بذارید یه داستان خیلی جالب از دکتران پر مدعای این سرزمین بگم

بچه برادر من(سبا) سال پیش دچار دیابت نوع یک شد

این چند روزی بود بی حال بود حالت تهوع داشت و زیاد دستشویی میرفت و حالت تنفسش هم شدید و با سختی بود

بعدش برادرم این بچه رو برداشت برد دکتر 

حالا به نظرتون با این مشخصاتی که نام بردم و برادرم به دکتر گفته، دکتر چی تجویز کرده باشه خوبه

بعله دکتر عرض کرده اون علتای دیگه مهم نیس بچه احتمالن فشارش افتاده و زحمت کشیده بودن سرم قندی نمکی تجویز کرده بودن

بعد وقتی بچه رو بعد از تجویز خردمندانه دکتر برگردونده بودن خونه دیدن حالش بدتر شده 

سریعاً بچه رو برداشته بود و برده بود بخش کودک 

میگفت تا وارد بخش کودک شدم سریعاً دکتر وقتی بچه رو دید هنوز  معاینه نکرده بود گفت سریعاً ICU این بچه DKA شده

بعدش گفت مال چی دیر آوردید بچه رو داره از دست میره، گفتیم پیش همکارتون بردیم اینجور تشخیص دادن بعد شروع کرد چیز گفتن به اون دکتره

یعنی تا سه روز که این بچه بستری بود و بدنش به حالت نرمال برنمیگشت پدر ما در اومد و اشک همه مونو در آورد

اینم عکسای دختر برادرم

الحمدلله

و امیدوارم همه نی نی کوچولو های این جهان سالم باشن و خدا اونها رو برا پدر ومادرشون نگه داره و این سبا کوچولوی ماهم همیشه خنده بر روی لبش جاری باشه

قربونش برم اینقد بچه آرومی هست الان تزریق داره یا تست BS ازش میگیریم خیلی آروم میشینه و کوچکترین صدای آخی هم ازش در نمیاد


نظرات 7 + ارسال نظر
morteza سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:59 ب.ظ

نجفی جان واقعا دلم واسش سوخت دختر کوچولو به این معصومی چر باید شانسش اینطور باشه.نشاالله خدا شفاش بده.من بچه هارو خیلی دوس دارم حتما برای سلامتیش دعا میکنم

جالبه پیش یه دکتر خانوم برده بودیمش دکتر نزدیک بود خودش گریه ش بگیره میگفت دختر به این خشگلی آخه چرا؟؟؟؟
بازم خدا رو شکر هرچه از طرفش برسه نکوست چه درد باشه چه نعمت

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:20 ب.ظ

ای کاش پزشکا بتونن هر چه زودتر ی درمان قطعی برای دیابت بتونن پیدا کنن یا حداقل روش تزریق انسولین رو تغییر بدن سخته واقعا
پسر عموم و دختره همسایمون که س سال داره هم دیابت دارن

بعله جواد جان

سعیدی سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ب.ظ

محمد جان ظهر که تو سایت این قضیه رو بهم گفتی خیلی ناراحت شدم و نزدیک بود گریه کنم اما جلوی خودمو گرفتم.انشالله که وضعیتش بهتر بشه.

نه وضعیتش الان مشکلی نداره
دیگه عادت میکنن دیگه

I'm UNKNOWN سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:22 ب.ظ

سید جان ، انشاالله خدا زودتر شفاش بده . واقعا متاثر شدم و برای سلامتیش دعا میکنم ...
انشاالله زودتر صحیح و سالم بشه ...
اصلا هر چی درد و بلا داره بخوره تو فرق سر " مرتضی " ...
نه جدی میگم ، انشاالله سالم بشه ...

thx bro

mousavi چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ب.ظ

سید جان واقعا متاثر شدم. ان شاء الله خدا به حق مقربان درگاهش صحت و سلامتی کامل رو بهش عطا کنه
از صمیم قلب برای سلامتیش دعا میکنم
منم مثل علی واقعا گریه م گرفت. خیلی بیماری بچه ها سخته خیلی

ممنون انشالله

star1992 پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:57 ب.ظ

منم برای این دختر خانم خوشگل آرزوی سلامتی دارم .....البته اینم خوبه که سبا ی عموی پرستار رو کنار خودش داره که حتما هم کمکش میکنه..

ممنون نظر لطف شماست
مهمتر اینه که یک پدر ومادر مهربون داره که هم عاشقشن و هم مراقبش

REZAOMIDI4444 شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 ب.ظ

با ارزوی سلامتی

:)

دس شما مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد