پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

پرستاران جوان

بچه های پرستاری 91 قم

سلام بر تو حسین جان

چند تا شعر گفتم براتون میذارم انشالله مورد قبول درگاه حق بشه

1-

خدا را بر به دشتی سر بریدند!     سرش را بر سر نیزه کشیدند!

ز چوب خیزران بر آن وزیدند!          ولی تنها ز سر قرآن شنیدند! 


2-

هل ناصراً ینصر مرا،یاری کند یاری مرا؟

بیگانه بر خواند مرا،حیدر مرا یاری مرا!

هل عاشقاً یعشق مرا،عاشق شود جانی مرا؟

دیوانه آتش زد مرا،فاضل مرا عاشق مرا!

هل سامعاً یسمع مرا،گوشی شود سامع مرا؟

نادیتنی دشمن مرا،زینب مرا سامع مرا!

هل ساقیاً یشرب مرا،جامی دهد ساقی مرا؟

بی مسکری شد حد مرا،زهرا مرا کوثر مرا!

زین مردمان شرمس مرا،از رویشان ننگس مرا!

الحکم لله حق مرا، اَلله مرا وَلله مرا!


مسکر:شراب      نادیتنی:صدا میزند مرا-به نام میخواند مرا

3-

اخوک عطشان لایشرب من الماء

رضیعک  یبکی  لا یوصل  عما

دموعک  یجری  و  نادیه  ربّا

انا مغروم  وجهک  یا  حُسَینا


ایراد گرامری(صرف و نحوی یا قواعدی زبان عرب ) نگیرید که فک کنم زیاد داره

رضیع:نوزاد-شیرخواره   وصل:رسیدن    دموع:اشکها   نادی:صدا زدن     مغروم:عاشق  عم:عمو


4-دیگه یه نوحه وار هم گفتم که خواهشاً یا نخونید یا درست به صورت نوحه و لالایی بخونید


لا   لا   لا   اصغر بابا

بخواب اینک در بر بابا

شدی پر پر نو گل بابا

علی جانم ای علی بابا

علی جانم ای علی بابا

زنم بوسه بر لبت بابا

مکن گریه ای علی بابا

شدش پر خون این دل بابا

چو شد پاره حنجرت بابا

علی جانم ای علی بابا



5-اینم شعر آخرم که خودم بیشتر از همه میپسندمش


هفتاد و دو پروانه و هفتاد و دو ملت به چه هستند؟

اینان ز خدا عاشق و آنان ز خدایان بگسستند!

این هفتاد و دو آزاده و مستانه و حقانه پرستند!

آن هفتاد و دو دیوانه و بیگانه و مصداق شب هستند!

این هفتاد و دو عشاق خدا و همگی جام به دستند!

آن هفتاد و دو مفتی شیاطین و همه زهد پرستند!

این هفتاد و دو دانی که چرا ملت هفتاد و سه هستند؟

چون هفتاد و دو ملت همه از مهر علی چشم ببستند!


هفتاد و دو ملت تلمیحی است از حدیث نبوی که مسلمان ها به هفتاد و سه دسته تقسیم میشوند و تنها دسته ای از آنان که مهر حضرت علی رو واقعاً دارند سربلند و مفتخر میشوند(60 دسته اهل تسنن و 13 دسته شیعه)

و همچنین تلمیح به شعر حافظ

هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه   چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند


مفتی:فتوا دهنده-شیخ    


ممنون که شعرام رو تحمل کردید و یه صلوات رو هدیه به روح سالار شهدا و هفتاد و دو یار با وفایش بکنید تا بلکه ما هم جز ملت هفتاد و سوم قرار بگیریم

نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 05:07 ب.ظ

نه بابا دیگه داری شاعر بین المللی میشی
یه شعر انگلیسی هم بگو
من هم تسلیت میگم این ایام رو به همکلاسیهای خوبم

انگلیسی
نه عربی را دست تره
بعله من هم همینطور

I'm UNKNOWN پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:19 ب.ظ

احسنت سید ...
شعر های خیلی قشنگی بود . هم لالاییه قشنگ بود هم شعر دوم . آفرین ...
ولی فکر کنم تو شعر سومت یه مشکلی هست .
نشون داده نمیشه ...
اجرت با سید شهیدان ...

سلامت باشی چه مشکلی
نکنه عربی بلدی
ایراد گرامری داره بگو میشنوم

nurse پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:53 ب.ظ

خسته نباشی برادر.ضمنا به دستور زبان عربی قواعدگفته میشه نه گرامر!

سلامت باشی خواهر
یعنی فک کردی واقعاٌ من این رو نمیدونستم عزیز من؟
از روی شوخی عرض کردم گرامر فقط بدون داستان جالبی داره که بر میگرده به سوم دبیرستان و زنگ زیبای عربیمون که یکی از بچه هامون این سوتی رو داد و از اون به بعد تو دهن ما این گرامر عربی افتاد و استاد عربیمون هم از اون به بعد رو شوخی میگفت گرامر عربی میخام بتون بگم بنویسید

محرابی پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 ب.ظ

خیلی قشنگ بود آورین. هرسری داره پیشرفت توی شعراتون محسوس تر میشه
حالا واقعا تو یکی دو روز این شعرارو گفتین؟ بابا ایول
اینجوری فایده نداره. باید حضوری برامون بخونین

سلامت باشید
آره باو دومی و والی رو توی حیات دانشگاه گفتم اونروز که کلاس آمار داشتید
ولی سه تای دیگه رو توی عصر تاسوعا گفتم
حضوری بخونم
شعر طنز خوبه حضوری بخونم که میخاید بخندید بم راحت باشید آئینی نمیشه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 ب.ظ

خیلی ببخشید من اشتباه کردم واقعا معذرت میخوام غلط کردم بازم اشتباه کردم توروخداببخشید

ادای منو در میاری آره
بازم از حضورتون عذر میخام باعث ناراحتیتون شدم تورو خدا بنده رو عف کنید
ولی خیلی نامردی خداییش

[ بدون نام ] جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 02:02 ب.ظ

چرا نامردم مگه چیکارکردم؟من فقط معذرت خواهی کردم.

خب نا مرد هستی دیگه چون خانم ها مرد نیستن دیگه ولی بعضیاشون واقعاً از هزارتا مرد هم مردترن
بازهم عذر میخام اگه باعث ناراحتی شما شدم واقعاً بنده رو عفو کنید قصد ناراحت کردن شما رو نداشتم

abolfazl hosseini fard moghaddam شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:34 ب.ظ

ای بابا چقدر هندونه زیر بغل این بنده خدا می ذارید؟ اعتماد به نفس کاذب براش درست کردین
یه موقع که این تعریفاتون کار دستش میده اونوقت نفرینتون میکنه محمد که چرا الکی ازش تعریف کردین
محمد جون تحسینت می کنم که شعر برا امام حسین گذاشتی و وب رو به حال و هوای محرم نزدیک کردی ولی تو که می خوای شعر بذاری از 2 تا شاعر بزرگ و معروف بذار که معلوم باشه چی گفتن


دمت گرم کاش همه به اندازه تو صادق بودن

سعیدی شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 07:44 ب.ظ

من از شعر علی اصغر بیشتر خوشم اومد....آفرین داری پیشرفت می کنی.....

دس شما مرسی
امان از دست این استاد قائدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد